Акції європейських автовиробників вже відреагували на це рішення.
Акції європейських автовиробників відновилися після голосування, в якому Європейська комісія здобула можливість запровадити п’ятирічні тарифи на імпорт китайських електромобілів, пише Bloomberg.
Це рішення викликало хвилю реакцій серед компаній, урядів і профспілок, адже воно спрямоване на обмеження впливу субсидій, які Китай надає власним виробникам, створюючи нерівні умови для європейських конкурентів. У підсумку десять країн ЄС підтримали запровадження мит, зокрема Франція, Італія, Польща та Греція, тоді як Німеччина разом з кількома іншими країнами проголосували проти, а ще 12 утрималися.
Німецькі автовиробники, такі як Mercedes-Benz, BMW і Volkswagen, намагалися переконати уряд проголосувати проти тарифів, побоюючись загострення торговельних відносин з Китаєм, на якого припадає значна частина їхнього продажу.
Голова німецького автомобільного лобі VDA, Хільдегард Мюллер, назвала позицію уряду Німеччини правильною, підтримуючи ідею рівних умов для конкурентів, але попередила про ризики для економічного зростання та добробуту європейського автопрому.
Нова тарифна політика ЄС може суттєво вплинути на стратегічні рішення китайських компаній. Зокрема, деякі автовиробники, такі як Geely, розглядають можливість відкриття заводів в Європі, щоб уникнути додаткових мит.
Попри очікуваний вплив на частку китайських електромобілів на ринку Європи, аналітики зазначають, що європейські продажі для китайських компаній складають невелику частку загального обсягу, а введення мит може незначно вплинути на загальний обсяг продажів.
Водночас ЄС і Китай продовжать перемовини з метою уникнути торговельного конфлікту, потенційно замінивши мита механізмом контролю над цінами та обсягами експорту.