Російська залізниця опинилися на межі банкрутства через гострий дефіцит працівників. Для подолання цієї кризи потрібні колосальні фінансові вливання — у розмірі кількох мільярдів доларів, яких у РФ наразі немає. Завантаженість російської залізничної системи знижується вже протягом 20 місяців поспіль, повідомляє forex.ua з посиланням на “24 Канал”.
За даними Служби зовнішньої розвідки, у 2024 році обсяги перевезень скоротилися на 4%, а лише за перші п’ять місяців 2025 року падіння перевищило 7%. На залізничних коліях простоюють 300 тисяч порожніх вагонів, що становить близько 20% усього вагонного парку.
“Компанія зіштовхується з хронічною нестачею персоналу: через мобілізацію, еміграцію та відсутність трудових мігрантів недоукомплектовані тисячі локомотивних бригад. Бракує 2,5 тисячі машиністів і близько 3 тисяч інших працівників”, – зазначили у розвідці.
Додатковим фактором кризи є критичний знос рухомого складу: близько 50% із 20 тисяч локомотивів потребують заміни. Для модернізації парку до 2035 року щорічно знадобиться від 3 до 3,5 мільярда доларів, однак таких ресурсів у Росії немає.
Через складнощі РЖД змушена згортати інфраструктурні програми. Бюджет на розширення БАМа та Транссибірської магістралі зменшили на понад 65%, а проєкти з розвитку напрямків до портів Європи призупинено.