Новий розмір мит на електрокари з Піднебесної може зрости втричі.
4 жовтня Європейський Союз планує провести голосування щодо введення мит до 45% на імпорт електромобілів з Китаю. Це рішення може суттєво вплинути на торговельні відносини між ЄС і Китаєм, оскільки китайська сторона вже пригрозила відповідними заходами у відповідь, пише Bloomberg.
Як повідомляють джерела, держави-члени ЄС вже отримали проект регламенту щодо запровадження мит, однак голосування було дещо відкладено через останні переговори з Пекіном. ЄС намагається знайти компроміс, щоб уникнути загострення ситуації.
Попри можливі домовленості, тарифи можуть бути введені вже у листопаді і діятимуть п’ять років, якщо кваліфікована більшість держав-членів не виступить проти. За попередніми даними, новий тариф у розмірі 35% доповнить існуючі 10%.
Рішення ЄС базується на розслідуванні Європейської комісії, яке встановило, що китайські виробники електромобілів отримують несправедливі субсидії, що ставить європейських виробників у невигідне становище. Китай заперечує ці звинувачення і вже пригрозив відповідними митами на європейські товари, такі як молочна продукція, бренді, свинина та автомобілі з великими двигунами.
Країни-члени, зокрема Німеччина та Іспанія, висловлюють побоювання щодо можливого спалаху торговельної війни через нові тарифи. Китай є одним з найбільших торговельних партнерів Європи, а обсяг торгівлі між ними у 2023 році склав 739 мільярдів євро.
Німецький міністр економіки Роберт Хабек застеріг від запровадження мит, заявивши: «Я не прихильник компенсаційних тарифів, оскільки це може призвести до тарифної війни з Китаєм». Наразі обидві сторони шукають політичного рішення, яке включало б контроль за цінами та обсягами експорту замість тарифів.
Переговори між ЄС і Китаєм триватимуть, навіть якщо тарифи будуть затверджені.