Volkswagen AG вдруге за цей рік переглянув свої фінансові прогнози, попередивши про подальше зниження прибутковості через скорочення попиту на автомобілі. Компанія очікує зниження операційної маржі до 5,6% порівняно з попереднім прогнозом у 7%, зробленим у липні. Це стало результатом зменшення продажів, зокрема через витрати на закриття заводу Audi в Бельгії, пише Bloomberg.
Також VW передбачає зниження чистого грошового потоку у своєму автомобільному підрозділі до 2 мільярдів євро, що становить менше половини від раніше прогнозованих 4,5 мільярда євро. Основними причинами падіння називають уповільнення продажів у Китаї та зростання конкуренції у сфері електромобілів, що змушує компанію пропонувати великі знижки.
Проблеми в індустрії електромобілів і загроза закриття заводів
Зниження прогнозів посилює виклики для головного виконавчого директора Volkswagen Олівера Блума, який неодноразово заявляв, що витрати в Німеччині занадто високі. Крім того, китайські виробники, зокрема BYD Co., активно розширюють свою присутність у Європі, що створює додатковий тиск на ринок електромобілів.
Компанія розглядає можливість закриття одного з заводів у Німеччині — це може стати першим таким випадком в історії VW. Керівництво також скасувало багаторічні гарантії щодо збереження робочих місць, що викликає конфлікти з профспілками. Водночас, профспілки попереджають про тривалий спротив у разі масових звільнень.
Аналітики передбачають, що Volkswagen, як і Mercedes-Benz та BMW, може продовжити коригувати свої прогнози в сторону зниження. Компанія вже повідомила, що глобальні поставки автомобілів цього року скоротяться до приблизно 9 мільйонів одиниць, порівняно з 9,24 мільйона в 2023 році.
Інші автовиробники також стикаються з проблемами
Проблеми Volkswagen відображають загальні тенденції в автомобільній індустрії. Раніше цього місяця BMW попередив про значне зниження прибутків у 2024 році через проблеми з гальмівними системами постачальника Continental, що призвело до відкликання близько 1,5 мільйона автомобілів. Mercedes-Benz також заявив про серйозні втрати через падіння попиту на свої найдорожчі моделі в Китаї.
Наразі Volkswagen намагається знайти баланс між скороченням витрат та збереженням конкурентоспроможності на ринку, де зростає тиск з боку електромобільної індустрії та китайських виробників.