Фінансовий план “Укрзалізниці” на 2025 рік передбачає збитки у 22 млрд грн від пасажирських перевезень, при цьому єдиним прибутковим напрямком залишаються міжнародні маршрути. Про це в інтерв’ю для Fedoriv Vlog повідомив генеральний директор УЗ Олександр Перцовський, пише forex.ua з посиланням на liga.net.
“Ми рахуємо прибутковість кожного окремого рейсу. Якщо я сьогодні як бізнес лишу суто прибуткові рейси, це буде 5-7% всіх наших маршрутів, всю решту мережі треба закрити. Це по далекому слідуванню, по приміському – треба закрити взагалі всі”, – розповів він.
За словами Перцовського, нерентабельність пасажирських перевезень є звичним явищем у всьому світі, і Україна в цьому не є винятком.
“Раніше вантажі генерували достатньо прибутку, щоб це перекривати. Якщо брати по 2023 році, вони генерували 20 млрд грн операційного прибутку. У 2024-2025 році маємо дещо іншу тенденцію… Прибутковість вантажних перевезень почала знижуватися, а у 2025-му вона планово падає взагалі до рівня 5-6 млрд грн, що не дозволяє перекрити збитковість пасажирських. Це за умови, що ми не протиснемо індексацію вантажних перевезень”, – сказав він.
Очільник УЗ зазначив, що падіння прибутковості вантажних перевезень зумовлене низкою факторів:
- скороченням перевезень вугілля, зернових культур і металургійної продукції (до прикладу, “Інгулецький ГОК” зупинив роботу, а ArcelorMittal значно зменшив обсяги виробництва);
- зміною структури вантажопотоків, де переважають менш прибуткові категорії товарів;
- зростанням вартості електроенергії для підприємств;
- підвищенням рівня заробітних плат через індексацію.