У Росії припинили польоти половина літаків Airbus A320/A321neo: із 66 авіалайнерів, що перебувають у флоті російських авіаперевізників, 34 більше не виконують рейси. Про це пише forex.ua, посилаючись на російське видання “Комерсант”, яке має власні джерела в авіагалузі.
Значні труднощі виникли у найбільшої приватної авіакомпанії Росії — S7. З її 39 літаків A320/A321neo, вік яких становить від трьох до семи років, польоти виконують лише 8, тоді як решта 31 перебувають на землі. У “Аерофлоту” із дев’яти таких літаків експлуатуються лише два.
За даними видання, польоти було призупинено через труднощі в обслуговуванні американських двигунів Pratt & Whitney (P&W) і французьких Leap.
Приблизно половина літаків, що залишаються на землі, може вже ніколи не повернутися до експлуатації. Зокрема, двигуни більш ніж 20 літаків у флоті S7 фактично вичерпали свій ресурс.
До того ж минулого року P&W відкликав свої двигуни, що змусило авіакомпанії скоротити кількість рейсів. Цього літа Airbus змушений був скоротити плани з постачання нових літаків через дефіцит двигунів від P&W і Leap.
Проблеми з французьким виробником оцінюються як “менш критичні”, оскільки його двигуни потребують ремонту приблизно раз на 2–2,5 роки, тоді як у двигунів P&W цей термін становить близько півтора року.
За прогнозами джерел видання, без можливості ремонту у РФ літаки A320/A321neo почнуть масово виходити з експлуатації вже з 2026 року.