Європейський центральний банк дійшов висновку, що в Європі набирає обертів стійка тенденція бойкоту товарів зі США. За його даними, європейські споживачі все частіше готові надавати перевагу дорожчим альтернативам, аби продемонструвати реакцію на запроваджені Сполученими Штатами мита. Про це пише forex.ua.
Згідно з дослідженням ЄЦБ, середній рівень відмови від американських товарів на користь альтернатив становить 80 балів за шкалою від 0 до 100, де 100 свідчить про повну готовність споживачів обирати інші варіанти.
Всупереч стандартним економічним моделям, споживачі з високим рівнем доходу частіше ухиляються від купівлі американських товарів порівняно з тими, хто має нижчі доходи.
Інакше кажучи, головним чинником відмови від продукції зі США є не зростання вартості через введені мита.
“Це наводить на думку, що реакція споживачів може бути не просто тимчасовою відповіддю на підвищення тарифів, а свідчити про можливий довгостроковий структурний відхід у споживчих уподобаннях від американських товарів та брендів”, – зазначає ЄЦБ.
Ці висновки контрастують із результатами аналогічних опитувань у США, де споживачі зазначали, що планують закуповувати товари про запас через можливе зростання цін унаслідок мит.
Втім, у країнах єврозони саме введення мит, схоже, змушує значну частину споживачів переглядати свої споживчі звички. Загалом приблизно 44% опитаних заявили про намір переорієнтувати свої витрати з американських товарів на інші, не зважаючи на розмір мита, головним чином через прагнення змінити власні пріоритети.