Продажі китайських автомобілів у Росії різко зросли після введення західних санкцій, які змусили відомі бренди припинити співпрацю з Москвою. Наразі РФ стала найбільшим ринком для китайських автовиробників. Про це пише forex.ua з посиланням на Financial Times.
Зростання продажів стало підтримкою для китайських автовиробників у період, коли Пекін зіштовхнувся зі збільшенням мит на експорт електромобілів до США та ЄС. Це також призвело до швидких змін у російській автомобільній культурі.
“Люди голосують своїм гаманцем”, — підкреслив Ілля Фролов, автоблогер із Москви. “Якщо ви купуєте машину, вибір у вас такий: або (російська ред.) Lada, або дуже дорога європейська модель, завезена через сірий імпорт, або добре укомплектований і відносно недорогий китайський автомобіль”.
Повномасштабне вторгнення Росії в Україну призвело до значного зниження продажів автомобілів європейських, корейських та японських марок, які раніше домінували на ринку РФ. У лютому 2022 року, на момент вторгнення, ці бренди займали 69% від загального обсягу продажів. Про це свідчать дані аналітичного агентства “Автостат”.
Сьогодні їхня частка зменшилася до 8,5%, тоді як китайські виробники за цей час збільшили свою частку з 9% до 57%.
За даними Китайської асоціації легкових автомобілів, за перші дев’ять місяців 2024 року Росія стала провідним ринком для китайських автомобілів, із загальним обсягом продажів у 849,951 од. На другому місці опинилася Мексика, яка закупила менше половини цього числа.
“Вражаюче зростання експорту автомобілів з Китаю за останні роки здебільшого залежить від попиту на російському ринку”, — заявив генсек асоціації Цуй Дуншу. “Різкі коливання та зміни у конкурентному ландшафті російського авторинку надали китайським компаніям великі можливості для продажу та значні прибутки”.
Близько 90% китайських автомобілів, що реалізуються в Росії, мають двигуни внутрішнього згоряння. Водночас за перші вісім місяців 2024 року в країні було продано понад 15 тисяч автомобілів від Li Auto — виробника електромобілів, який спеціалізується на просторих гібридних позашляховиках.
Масштабна експансія китайських брендів привернула увагу не лише покупців, але й фахівців автомобільної галузі.
“Майже всі, хто раніше працював із західними компаніями, тепер зайняті у китайських”, — зазначив директор московської PR-агенції “Красне Слово”, що співпрацює з автомобільною галуззю, Вадим Горжанкін. “Спочатку ми майже нічого не знали про цих виробників, як із ними працювати чи навіть як вимовляти їхні назви”.
Згідно з даними китайської митниці, у вересні експорт автомобілів до Росії сягнув $1,8 млрд, що в рази перевищує показник у $96 млн за аналогічний період 2021 року.
Попри те, що неофіційні постачальники продовжують доставляти популярні західні бренди шляхом паралельного імпорту, висока вартість відлякує їхню звичну аудиторію.