Тридцять російських авіакомпаній, на які припадає понад чверть (26%) внутрішніх пасажирських перевезень, ризикують опинитися на межі банкрутства у 2025 році. Про це пише forex.ua з посиланням на пресслужбу The Moscow Times.
Серйозне погіршення фінансового стану та відкликання сертифікатів експлуатантів створюють загрозу банкрутства для авіакомпаній через зростаючі борги за лізинг іноземних літаків.
За даними видання, після запровадження санкцій у 2022 році багато авіакомпаній припинили виплати за лізинговими договорами. У 2025 році уряд дозволив списати ці борги, але на суми списань буде нараховано податок на прибуток у розмірі 25%. Таке додаткове фінансове навантаження може призвести до їх закриття.
Лише великі авіакомпанії, такі як “Аерофлот”, “Уральські авіалінії” та S7 Airlines, змогли викупити лізингові літаки за рахунок коштів Фонду національного добробуту. У першому кварталі 2024 року загальна кількість викуплених повітряних суден досягла 165 із 400.
У повідомленні вказується, що невдоволення учасників ринку виправдане, адже списана кредиторська заборгованість вважається “позареалізаційним доходом”. “Зекономлені” ж кошти визнають прибутком, який підлягає оподаткуванню.