Після тривалої паузи танкери, що опинилися під західними санкціями, знову почали транспортувати російську нафту. Як повідомляє Bloomberg, посилаючись на дані систем відстеження, після вдалих поставок до Китаю використання цих суден стало частішим. Про це пише forex.ua.
США спершу ввели санкції проти танкерів і пов’язаних з ними компаній у жовтні минулого року, а згодом до них приєдналися ЄС і Велика Британія. Внаслідок цього багато танкерів простоювали біля російських портів протягом кількох місяців, деякі – до восьми місяців. Однак, як зазначає агенція, з кінця квітня щонайменше 17 таких суден вирушили з російських портів, перевозячи нафту та нафтопродукти.
У серпні процес значно прискорився, і у вересні кількість суден під санкціями, залучених до транспортування нафти, продовжує зростати. Тепер танкери не приховують свої маршрути, зазначаючи кінцеві пункти, такі як Китай чи Індія. Для порівняння, під час перших рейсів до Китаю транспондери на танкерах вимикалися, щоб приховати їхнє місцезнаходження. Після успішних поставок до Китаю цей процес активізувався: судна під санкціями почали активно брати участь у перевезеннях, включаючи перевантаження на інші, не підсанкційні кораблі.
У квітні, травні та червні для транспортування нафти використовувався один танкер, у липні — два, а в серпні та вересні — по шість щомісяця. Значна частина цих суден на момент потрапляння до санкційних списків належала компанії Совкомфлот.
Є потенціал для нарощування обсягів поставок. Зараз 11 танкерів, що під санкціями, знаходяться на якорі в порту Козьмино на Тихоокеанському узбережжі, сім — біля Усть-Луги в Балтійському морі, три — в акваторії Чорного моря і ще два — поблизу Мурманська.