Нд. Бер 23rd, 2025

Судна з російською нафтою продовжують курсувати, незважаючи на санкції Заходу – ЗМІ

Судна з російською нафтою продовжують курсувати, незважаючи на санкції Заходу – ЗМІ
Танкер Сургут російської компанії Совкомфлот / Фото: Совкомфлот

Близько 30% російських суден, що внесені до чорного списку, відновили свою діяльність. Про це пише forex.ua з посиланням на агенцію Bloomberg.

Москва дедалі активніше використовує танкери, що потрапили під санкції за участь у торгівлі російською нафтою.

Щонайменше 21 з 72 танкерів, які у 2023 році опинилися під санкціями Управління контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США, Казначейства Великої Британії або Європейського Союзу, здійснили завантаження 24 партій російської нафти.

Зростаюча довіра з боку покупців, а також відсутність занепокоєння щодо санкцій Лондона, ймовірно, сприяли тому, що Москва та її партнери знайшли шляхи обходу обмежень.

Кількість танкерів, що повертаються в експлуатацію, стрімко збільшується: за перші десять днів жовтня було завантажено щонайменше сім суден. Це більше порівняно з шістьма танкерами в серпні та вересні, і лише п’ятьма суднами до цього.

Спочатку танкери, що потрапили під санкції, простоювали. Жодне з цих суден не перевозило російську або іншу нафту аж до квітня, тобто через пів року після введення перших санкцій. Однак після успішного транспортування перших вантажів активність підсанкційних танкерів значно зросла.

Згідно з даними агенції, дві третини суден, що потрапили під санкції Великої Британії, знову почали виконувати рейси. При цьому лише чотири з 39 танкерів, включених до чорного списку США, здійснили перевезення шести вантажів.

Після введення санкцій 50 суден змінили свої назви, і багато з них також змінили прапор під яким плавали.

Значна частина вантажів сирої нафти прямували до портів Китаю, однак приблизно третина потрапила до Індії. Це свідчить про те, що попередня обережність цієї країни щодо співпраці з підсанкційними суб’єктами вже в минулому.

Related Post