Компанія Ілона Маска не виконала вимоги для запуску ракет і супутників.
У вівторок Федеральна авіаційна адміністрація (FAA) оголосила, що пропонує накласти штраф у розмірі 633 000 доларів на SpaceX Ілона Маска через ймовірне недотримання ліцензійних вимог і відсутність дозволів на зміни під час двох запусків у 2023 році, пише Reuters.
FAA заявило, що SpaceX не отримала необхідного схвалення для змін у своєму плані зв’язку, пов’язаного з ліцензією на запуск зі станції космічних сил на мисі Канаверал у Флориді. Зміни стосувалися додавання нової диспетчерської кімнати в Ангарі Х та вилучення перевірки за годину до запуску для червневої місії 2023 року. SpaceX використала несанкціоновану диспетчерську кімнату для місії PSN SATRIA та не провела необхідну перевірку, про що повідомила FAA.
«Безпека є пріоритетом для всіх наших дій у FAA, включно з наглядом за безпекою компаній, які мають ліцензії на комерційні космічні перевезення», — зазначив головний радник FAA Марк Ніколс. Він також наголосив, що порушення компаніями правил безпеки матиме наслідки.
SpaceX поки не надала коментарів, але Ілон Маск у своїй соціальній мережі X заявив, що дії FAA мають політичне підґрунтя і він планує оскаржити їх. «SpaceX подасть позов проти Федеральної авіаційної адміністрації за порушення регуляторних вимог», — написав Маск.
FAA також повідомила про використання SpaceX несанкціонованої ферми ракетного палива під час місії EchoStar XXIV/Jupiter в липні 2023 року, незважаючи на поданий запит на перегляд плану безпеки.
SpaceX має 30 днів на відповідь FAA після отримання офіційних примусових листів. Штрафи складають 175 000 доларів за червневі порушення та 283 000 доларів за липневий інцидент.
У лютому 2023 року FAA наклала на SpaceX штраф у розмірі 175 000 доларів за ненадання деяких даних про безпеку перед запуском супутників Starlink у серпні 2022 року, який компанія сплатила у жовтні.
У вересні 2023 року FAA завершила розслідування випробувального запуску ракети Starship, проведеного SpaceX у квітні 2023 року, зобов’язавши компанію вжити низку коригувальних заходів.
Минулого тижня FAA повідомила, що запланований SpaceX запуск Starship Flight 5 має нову конфігурацію та місію, що вимагає більш детального аналізу. Остаточне рішення щодо ліцензії очікується не раніше кінця листопада.
Крім того, голова Федеральної комісії зі зв’язку (FCC) Джессіка Розенворсел зазначила, що прагне до посилення конкуренції на ринку інтернет-супутників, де SpaceX Starlink контролює майже дві третини всіх активних супутників, запустивши близько 7000 супутників з 2018 року.