Країні-агресору вже вдалось перевести понад 10 млн барелів.
Цього року Росія встановила рекорд за кількістю відправленої нафти через свою ділянку полярного кола, прискоривши поставки до Китаю через екологічно чутливу зону, пише Bloomberg.
За даними, щонайменше 15 нафтових танкерів, що перевезли приблизно 10,7 мільйона барелів сирої нафти, скористалися Північним морським шляхом уздовж північного узбережжя Росії у 2024 році. Це перевищує минулорічний показник, коли 14 танкерів транспортували 10,5 мільйона барелів за весь сезон. Ще залишається місяць до того, як льодові умови зроблять цей маршрут небезпечним для судноплавства.
Цьогорічний трафік може ще зрости, оскільки кілька танкерів уже завершили один рейс і чекають у порту Мурманська, а ще два мають прибути на початку жовтня. П’ять додаткових рейсів можуть підняти загальний обсяг перевезень до 14,4 мільйона барелів.
Західні санкції та атаки дронів у Червоному морі сприяли зростанню популярності Північного морського шляху як найкоротшого маршруту до Китаю з російських західних портів. Хоча підвищені температури полегшили доступ до цього маршруту, це викликає занепокоєння через можливі екологічні наслідки.
Міжнародна федерація власників танкерів із забруднення зазначає, що віддаленість, відсутність інфраструктури та складні умови Арктики створюють значні труднощі у випадку розливу нафти.
Північний морський шлях може більш ніж удвічі скоротити час доставки нафти з портів Балтійського моря до Китаю, а відправлення з арктичного порту Мурманська — ще вигідніші.
Навігаційний сезон 2024 року мав тривати з 1 липня до кінця листопада, але через раннє утворення льоду його скоротили. Державна атомна корпорація “Росатом”, яка керує маршрутом, повідомила, що для суден без льодового класу прохід буде закрито з 15 жовтня, а для решти — на початку листопада.
Більшість танкерів, які використовують цей шлях, належать російській судноплавній компанії “Совкомфлот”. Проте цього року також зафіксовано проходження кількох старих танкерів із так званого “тіньового флоту”, створеного для обходу західних санкцій.
Приблизно половина суден, що використовували Північний морський шлях у 2024 році, були віком понад 15 років, що є збільшенням порівняно з минулорічною часткою, коли третина танкерів мала такий вік.