Пн. Лют 17th, 2025

Росія вивела з-під зарубіжних ризиків більше половини своїх літаків

Росія вивела з-під зарубіжних ризиків більше половини своїх літаків
Ілюстративне фото / Джерело: azimuth.ru

Протягом майже трьох років від початку великої війни російським авіакомпаніям вдалося зняти подвійне реєстрування, яке ускладнює здійснення міжнародних рейсів, для 365 із 665 літаків – це більш ніж половина флоту, який залишився в Росії. Про це пише forex.ua з посиланням на “Коммерсант”.

За даними видання, з урахуванням літаків, які були виведені з-під подвійного реєстру, а також російських Sukhoi Superjet 100, нині за межі країни здатні здійснювати польоти понад 500 авіалайнерів.

До початку повномасштабної війни більшість іноземних літаків, які експлуатували російські авіаперевізники, були зареєстровані на Бермудах та в Ірландії. Однак через запроваджені санкції у відповідь на вторгнення ці держави призупинили дію сертифікатів льотної придатності цих авіалайнерів. У відповідь перевізники почали переміщувати літаки до російського реєстру. Проте законодавство забороняє одночасну реєстрацію в кількох країнах, тому такі літаки не можуть виконувати міжнародні рейси.

Згідно з інформацією Росавіації, у березні 2022 року в реєстрі Бермуд перебувало 745 російських літаків, а ще 36 були зареєстровані в Ірландії. Після запровадження санкцій перевізники втратили контроль над близько 80 літаками, однак щонайменше 665 все ще перебували під реєстрацією Бермуд.

Найбільше літаків від подвійної реєстрації звільнив “Аерофлот” — 192 із 271 борту. Як повідомляє газета, на це компанія витратила понад 250 мільярдів рублів із майже 300 мільярдів, виділених із Фонду національного добробуту (ФНБ). Завдяки державному фінансуванню також було переоформлено 45 зі 103 літаків S7 та 19 — “Уральських авіаліній” (ще 33 борти залишаються під подвійною реєстрацією). У компанії Utair у реєстрі Бермуд досі перебуває 24 із 56 літаків, пише “Комерсант”.

Як зазначають джерела видання, наразі нових траншів державної підтримки для цих угод не передбачено, проте питання залишається актуальним і обговорюється.

Експерти зазначають, що питання щодо права власності та переоформлення лізингових договорів для значної кількості літаків усе ще не вирішене. Проблема полягає в тому, що вилучити літаки з реєстру попередньої юрисдикції можливо лише за умови згоди лізингодавців.

Розв’язання питань щодо прав власності сприятиме зменшенню загальної суми судових позовів від іноземних лізингодавців після завершення суперечок із західними страховими компаніями. “Комерсант” зазначає, що лише у Високому суді Лондона розглядаються претензії на суму близько десяти мільярдів євро.

Related Post