Третина танкерів, які занесені у «чорний список» знов працюють і перевозять російську нафту.
Російські поставки сирої нафти досягли найвищого рівня з початку липня, оскільки сезонне технічне обслуговування нафтопереробних заводів знизило переробку нафти всередині країни.
За даними на 13 жовтня, середні чотиритижневі обсяги експорту зросли на 7 тисяч барелів на день. Водночас переробка нафти впала до 5,07 млн барелів на день — найнижчого рівня з березня, що залишило більше нафти для експорту.
Підвищення поставок супроводжувалося зростанням цін на російську нафту, що було зумовлено загальним підйомом світових цін через побоювання, що конфлікт між Іраном і Ізраїлем може перервати поставки на Близькому Сході. Загальна вартість російського експорту сирої нафти за 28 днів до 13 жовтня зросла до $1,52 млрд із $1,48 млрд на початку місяця — це найвищий показник з кінця серпня.
Росія посилює використання танкерів, які потрапили під санкції, і приблизно третина з них знову беруть участь у перевезеннях. З 72 танкерів, на які було накладено санкції у 2022 році, щонайменше 21 судно вже здійснило 24 рейси з російською нафтою.
За даними відстеження суден і портових агентів, за тиждень до 13 жовтня 31 танкер завантажив 23,14 млн барелів сирої нафти. Це лише трохи менше від показника попереднього тижня, коли було завантажено 23,58 млн барелів.
Незважаючи на стабільні чотиритижневі середні потоки, що залишилися на рівні 3,33 млн барелів на день, щоденні поставки нафти за той же період зменшилися на 60 тисяч барелів — до 3,31 млн барелів. Основне зниження припало на порти Чорного моря та Арктики.
У 2024 році середні щоденні поставки сирої нафти з Росії залишаються на 1,4% нижчими за середній показник минулого року — приблизно на 50 тисяч барелів на день.
У Новоросійську на Чорному морі за цей період також було завантажено один вантаж казахстанської нафти KEBCO, що вказує на збереження торговельної активності в регіоні.