Сукупний обсяг податкових відрахувань, сплачених десятьма найбільшими мережами АЗС (які забезпечують 54% продажів пального в країні), у 2024 році зріс більш ніж удвічі. Про це пише forex.ua з посиланням на профільне видання enkorr.
“2024 року сплата всіх податків зросла з 4,7 до 9,8 млрд грн. На 5,1 млрд грн. І це попри зниження продажів на 2,9%”, — зазначив директор консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн.
Фахівець уточнив, що під податковими виплатами маються на увазі сплата ПДВ (окрім імпортного), податку на прибуток, ПДФО та ЄСВ.
Згідно з дослідженням, проведеним “А-95”, обсяг сплаченого ПДВ зріс утричі – з 1,4 до 4,2 млрд грн. Частково це пов’язано із завершенням дії пільгової ставки 7% у першій половині 2023 року. Водночас динаміка зростання серед мереж є дуже нерівномірною: від 8,92% у “БРСМ” до збільшення в 2,5 раза в UPG і втричі в KLO.
“Податок на прибуток – зростання у 1,5 раза, до 2,2 млрд грн. Знову-таки, зростання від 13% в ОККО до 2 разів у WOG та UPG і у 7,5 раза – у Мotto. KLO й Avantage 7 показали зменшення прибутку”, — зазначає очільник “А-95”.
Податки на заробітну плату (ПДФО та ЄСВ) зросли на 85% – на 1,6 млрд грн, досягнувши 3,4 млрд грн. Водночас середній офіційний оклад у ТОП-50 за рік піднявся з 11 853 до 17 482 грн на місяць. Найбільший приріст офіційних зарплат зафіксовано в мережах Avantage 7 і “БРСМ”.
Сергій Куюн вважає, що основною причиною зростання податкових надходжень став тиск, який чинили податкова служба, народні депутати та експертне середовище.
“Проте зберігається великий розрив між лідерами й аутсайдерами платників податків на паливному ринку, що вказує, по-перше, на втрати бюджету 2024 року і, по-друге, на потенціал збільшення бюджетних надходжень у поточному році”, — резюмував він.