Відновлення сталось після тривалого зниження цін через ураган, ситуацію на Близькому Сході й інші фактори.
Ціни на нафту зросли в п’ятницю, продовжуючи підйом, спричинений перебоями у видобутку в Мексиканській затоці США, де ураган «Франсін» змусив компанії евакуювати нафтові платформи перед його ударом по узбережжю Луїзіани, пише Reuters.
Ф’ючерси на нафту марки Brent піднялися на 32 центи (0,44%) до 72,29 доларів за барель станом на 06:19 за Гринвічем. Американська нафта марки West Texas Intermediate (WTI) додала 34 центи (0,49%), досягнувши 69,31 долара за барель.
Якщо цей тренд продовжиться, обидва еталонні сорти завершать тиждень із зростанням, перервавши серію падінь. Brent, яка у вівторок опустилася нижче 70 доларів за барель вперше з кінця 2021 року, наразі зросла на 1,7% за тиждень, а WTI — на понад 2%.
«Падіння до майже трирічних мінімумів призвело до короткострокового відновлення наприкінці тижня, оскільки ринок реагує на перебої в постачанні, спричинені ураганом «Франсін», — зазначив ринковий стратег IG Yeap Jun Rong у своєму електронному листі.
У четвер нафтові компанії почали оцінювати збитки та проводити перевірки безпеки, готуючись до відновлення видобутку в Мексиканській затоці після впливу урагану. Аналітики UBS прогнозують, що видобуток у вересні скоротиться на 50 000 барелів на день, тоді як FGE оцінює падіння на 60 000 барелів на день до 1,69 мільйона барелів щоденно.
Офіційні дані показали, що до четверга було зупинено майже 42% видобутку нафти в регіоні.
«Якщо затримки у видобутку виявляться короткочасними і збитки нафтовим платформам будуть мінімальними, ці прибутки можуть швидко зникнути, оскільки слабкий попит на нафту продовжує стримувати будь-яке стійке відновлення», — додав Йіп.
Прогнози попиту залишаються невтішними, оскільки Організація країн-експортерів нафти (ОПЕК) і Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) цього тижня знизили свої оцінки зростання попиту через економічні труднощі в Китаї, найбільшому імпортері нафти у світі.
«Останні слабкі економічні дані з Китаю свідчать про те, що попит на нафту у другій за величиною економіці світу може залишатися слабким довший час, тоді як попит у інших країнах також залишається млявим», — додав Yeap з IG.
За даними митниці, за період з січня по серпень імпорт сирої нафти до Китаю знизився на 3,1% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
«Скорочення попиту на нафту в Китаї стало головною темою обговорень, що підкріплюється слабкими показниками торгівлі за серпень», — зазначили аналітики FGE у записці для клієнтів.
Занепокоєння щодо попиту зростає також у США, де цього тижня ф’ючерси на бензин і дистиляти досягли багаторічних мінімумів через нижчий, ніж очікувалося, попит у найбільшій економіці світу.
Минулого тижня запаси нафти та пального в США зросли, що також свідчить про ослаблення попиту, як показали дані Управління енергетичної інформації США в середу.