Підрядник отримав кошти, а роботи так і не провів.
Будівництво метро в Києві на мікрорайон Виноградар суттєво здорожчало. Нова ціна зросла на 8 мільярдів гривень. Про це повідомляється у матеріалі Державної аудиторської служби.
Такий висновок був зроблений після аудиту фінансової діяльності комунального підприємства «Київський метрополітен».
Аудитори пояснили, що стало причиною підвищення цін на будівництво важливої транспортної артерії. За їхньою інформацією, ціну збільшив прострочений борг в сумі 4 мільярдів гривень, затримка будівництва, подорожчання робіт, а також недоброчесні «бізнес-схеми» підрядника АТ «Київметробуд». Крім того, аудитори вважають, що свою роль зіграла бездіяльність київської влади.
Під час перевірки стало відомо, що АТ «Київметробуд» отримав авансові платежі з бюджету в сумі 2,59 млрд грн, але не використав гроші за призначенням. Також гроші не були витрачені у визначені договорами строки.
Замість продовження будівництва АТ «Київметробуд» розмістив частину коштів на депозитах. Зокрема, стало відомо, що 1,7 млрд грн були покладені на депозит в ПАТ АБ «Укргазбанк».
Протягом 2018-2019 року частина коштів були спрямовані на оплату юридичних і консультаційних послуг, а також аудиторських послуг, на страхування фінансових ризиків. Також частину суми було перераховано іншій юридичній особі, як безвідсоткова поворотна допомога.
На будівництво коштів майже не витрачали. Це не стало перепоною і «Київський метрополітен» перерахував АТ «Київметробуд» ще 1,41 млрд грн у 2019 році. З цієї суми освоїли за призначенням тільки 44,1 млн грн. Майже 4 млрд грн перетворились на прострочену заборгованість.
Аудитори вважають, що відновити будівництво метро на Виноградар обійдеться у 2,5 рази дорожче. За результатами нових розрахунків показників вартості робіт кошторис за 6 останніх років (з 2018 до 2024-го) збільшився на 8 млрд грн: з 5,9 до майже 14 млрд грн.
Крім того, у ціну додатково потрібно включити витрати на коригування проєкту, а це ще 69,4 млн грн.