Пн. Лип 14th, 2025

Логістичний колапс у Європі: через мита Трампа порти не справляються з навантаженням

Логістичний колапс в Європі: через мита Трампа порти не справляються з навантаженням
Ілюстративне фото / Джерело: freepik

Через нестабільну митну політику американського президента Дональда Трампа та обміління річок Європа зіткнулася з найсерйознішою логістичною кризою з часів пандемії COVID-19, повідомляють представники судноплавних і логістичних компаній. Про це пише forex.ua з посиланням на Financial Times.

Баржі змушені простоювати по кілька днів у очікуванні завантаження, а контейнеровози вишикувались у довгі черги. Найбільші труднощі відчувають порти Роттердама, Антверпена та Гамбурга. За прогнозами, така ситуація може затягнутися ще на кілька місяців.

“Усі великі хаби переповнені”, — зазначає Цезар Лейкенаар, очільник нідерландської судноплавної компанії WEC Lines. За його словами, багато портів Європи вже працюють на межі своїх можливостей.

Керівник нідерландської логістичної компанії Euro-Rijn Group Альберт ван Оммен переконаний, що нинішній збій є наймасштабнішим з часів пандемії, коли порти були переповнені, а не вистачало працівників.

За його словами, ці труднощі стали ще одним викликом для світової логістики, яка раніше дозволяла підприємствам працювати з мінімальними запасами завдяки стабільним і надійним поставкам.

За даними німецької компанії Contargo, баржі наразі змушені очікувати на завантаження в порту Антверпена в середньому 66 годин, а в Роттердамі — близько 77 годин. Раніше процес завантаження відбувався за встановленим розкладом.

Каспер Еллербек із DHL у Німеччині зауважив, що наразі затримки ще не стали причиною зупинки виробництв через нестачу деталей, проте, на його думку, подібний сценарій цілком можливий.

“Морські судна прибувають із запізненням на 3–5 днів, і баржі не можуть завантажитися вчасно. У підсумку споживач отримує товари із затримкою”, — додає ван Оммен.

Компанії виділяють кілька ключових чинників:

  • несподівані зміни тарифної політики США за адміністрації Трампа, які змусили судноплавні компанії переглядати свої маршрути;
  • недостатній рівень води в Рейні після посушливої весни, що обмежило можливості завантаження барж;
  • перегрупування альянсів серед морських перевізників, зокрема розрив партнерства між Maersk (Данія) та MSC (Швейцарія), що призвело до тимчасового безладу в логістичних процесах.

Крім того, імпортні потоки з Азії до Європи суттєво зросли, оскільки через підвищення мит у США багато азійських компаній почали переорієнтовувати свої поставки на європейський ринок. За даними DHL, обсяг контейнерних перевезень з Азії до Європи збільшився на 7% у порівнянні з попереднім роком.

“Частина обсягів, які раніше йшли до США, тепер перенаправляються до Європи”, — зазначив Еллербек.

Оператори портових терміналів, переважно це приватні підприємства, активно шукають нових працівників і терміново закуповують необхідне обладнання, щоб покращити ситуацію.

У Роттердамському порту компанія ECT підтвердила, що зараз функціонує під значним навантаженням, як і більшість портів у Північній Європі.

Компанія DP World, яка керуэ терміналами в Роттердамі та Антверпені, повідомила, що докладає максимум зусиль для мінімізації збоїв і продовжує вкладати кошти у розширення своїх потужностей.

Адміністрація порту Антверпен-Брюгге визнала, що рівень завантаженості залишається стабільно високим, однак підкреслила, що система наразі працює в межах передбачених резервів.

Водночас деякі фахівці вважають, що на повне розв’язання цієї ситуації може знадобитися чимало часу.

Related Post