Через нестабільну митну політику американського президента Дональда Трампа та обміління річок Європа зіткнулася з найсерйознішою логістичною кризою з часів пандемії COVID-19, повідомляють представники судноплавних і логістичних компаній. Про це пише forex.ua з посиланням на Financial Times.
Баржі змушені простоювати по кілька днів у очікуванні завантаження, а контейнеровози вишикувались у довгі черги. Найбільші труднощі відчувають порти Роттердама, Антверпена та Гамбурга. За прогнозами, така ситуація може затягнутися ще на кілька місяців.
“Усі великі хаби переповнені”, — зазначає Цезар Лейкенаар, очільник нідерландської судноплавної компанії WEC Lines. За його словами, багато портів Європи вже працюють на межі своїх можливостей.
Керівник нідерландської логістичної компанії Euro-Rijn Group Альберт ван Оммен переконаний, що нинішній збій є наймасштабнішим з часів пандемії, коли порти були переповнені, а не вистачало працівників.
За його словами, ці труднощі стали ще одним викликом для світової логістики, яка раніше дозволяла підприємствам працювати з мінімальними запасами завдяки стабільним і надійним поставкам.
За даними німецької компанії Contargo, баржі наразі змушені очікувати на завантаження в порту Антверпена в середньому 66 годин, а в Роттердамі — близько 77 годин. Раніше процес завантаження відбувався за встановленим розкладом.
Каспер Еллербек із DHL у Німеччині зауважив, що наразі затримки ще не стали причиною зупинки виробництв через нестачу деталей, проте, на його думку, подібний сценарій цілком можливий.
“Морські судна прибувають із запізненням на 3–5 днів, і баржі не можуть завантажитися вчасно. У підсумку споживач отримує товари із затримкою”, — додає ван Оммен.
Компанії виділяють кілька ключових чинників:
- несподівані зміни тарифної політики США за адміністрації Трампа, які змусили судноплавні компанії переглядати свої маршрути;
- недостатній рівень води в Рейні після посушливої весни, що обмежило можливості завантаження барж;
- перегрупування альянсів серед морських перевізників, зокрема розрив партнерства між Maersk (Данія) та MSC (Швейцарія), що призвело до тимчасового безладу в логістичних процесах.
Крім того, імпортні потоки з Азії до Європи суттєво зросли, оскільки через підвищення мит у США багато азійських компаній почали переорієнтовувати свої поставки на європейський ринок. За даними DHL, обсяг контейнерних перевезень з Азії до Європи збільшився на 7% у порівнянні з попереднім роком.
“Частина обсягів, які раніше йшли до США, тепер перенаправляються до Європи”, — зазначив Еллербек.
Оператори портових терміналів, переважно це приватні підприємства, активно шукають нових працівників і терміново закуповують необхідне обладнання, щоб покращити ситуацію.
У Роттердамському порту компанія ECT підтвердила, що зараз функціонує під значним навантаженням, як і більшість портів у Північній Європі.
Компанія DP World, яка керуэ терміналами в Роттердамі та Антверпені, повідомила, що докладає максимум зусиль для мінімізації збоїв і продовжує вкладати кошти у розширення своїх потужностей.
Адміністрація порту Антверпен-Брюгге визнала, що рівень завантаженості залишається стабільно високим, однак підкреслила, що система наразі працює в межах передбачених резервів.
Водночас деякі фахівці вважають, що на повне розв’язання цієї ситуації може знадобитися чимало часу.