Імпорт нафти до Китаю, ймовірно, досягне свого піку вже наступного року, адже попит на паливо для транспорту починає спадати. Це може стати кінцем тривалого періоду, протягом якого Китай відігравав ключову роль у зростанні світового споживання нафти. Про це пише forex.ua з посиланням на агенцію Reuters.
Різкий перехід Китаю до електромобілів вразив як нафтових виробників, так і інвесторів.
Жоден інший ринок не може компенсувати китайський попит, який за останні три десятиліття забезпечував у середньому 41% щорічного світового зростання споживання нафти, додаючи близько 1,1 мільйона барелів на добу, як зазначено у Statistical Review of World Energy.
У липні в Китаї вперше було зафіксовано, що електромобілі та гібриди продалися у більшій кількості, ніж автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння.
Це зменшило залежність від імпорту нафти для виробництва пального. Загальний рівень споживання нафти також уповільнюється через тривалі економічні труднощі.
Кіаран Хілі, аналітик попиту з Міжнародного енергетичного агентства (МЕА), зауважив, що після трьох років стабільності, яка тривала з 2023 року, попит на транспортне паливо почав скорочуватися цього року.
Цей період розпочався на два роки раніше, ніж передбачало МЕА у своєму червневому звіті (2025–2027 роки).
У результаті виробники нафти та інвестори готуються до того, що Китай наближається до пікового рівня імпорту нафти. У майбутньому тільки розвиток китайської нафтохімічної галузі може підтримувати попит на нафту.
“Нафтова індустрія починає це усвідомлювати”, — зазначив головний стратег з сировинних товарів у Morgan Stanley Мартейн Ратс.
За його прогнозами, щорічне зростання попиту на нафту в Китаї складе приблизно 100 000–200 000 барелів на добу, переважно за рахунок реактивного палива та нафтохімічного сектору. Ці показники суттєво відстають від довгострокових тенденцій.