Протягом наступних 10 років Китай може закрити до 10% своїх нафтопереробних заводів через швидше, ніж очікувалося, досягнення піка попиту на паливо, що призводить до скорочення прибутків. Про це пише forex.ua з посиланням на агенцію Reuters.
Посилення санкцій США, яке прогнозується за адміністрації Трампа, може ускладнити ситуацію для китайських нафтопереробних заводів, обмеживши доступ до дешевої іранської нафти. Експерти та аналітики припускають, що це може пришвидшити процес закриття таких підприємств.
Китайська нафтопереробна галузь, друга за масштабами у світі, вже тривалий час стикається з проблемою надлишкових потужностей, що сформувалися внаслідок багаторічного стрімкого зростання попиту.
У провінції Шаньдун, де зосереджено більшість приватних НПЗ, влада не демонструвала достатньої політичної рішучості для закриття неефективних підприємств, адже вони забезпечують роботою десятки тисяч людей.
Прискорена електрифікація автотранспорту в Китаї разом з уповільненням темпів економічного зростання позбавляють найслабших операторів конкурентоспроможності, змушуючи владу вживати рішучих заходів.
Зміни можуть суттєво скоротити імпорт нафти до Китаю, найбільшого споживача у світі, який забезпечує 11% глобального попиту. У 2024 році обсяги ввезення сирої нафти до країни зменшилися на 1,9%, що стало першим скороченням за 20 років, за винятком періодів пандемії COVID.
У 2024 році китайські нафтопереробні заводи зафіксували рідкісне зниження обсягів виробництва, що свідчить про складну ситуацію в галузі.
За даними консалтингової компанії Wood Mackenzie, рівень завантаження потужностей китайських НПЗ у 2024 році становив лише 75,5%. Це другий найнижчий показник з 2019 року і значно менше, ніж понад 90% у Сполучених Штатах.
Найскладніша ситуація спостерігається у незалежних виробників пального, які в 2024 році використовували лише 54% своїх виробничих потужностей. Це найнижчий рівень з 2017 року, якщо не брати до уваги періоди пандемії COVID.