Пн. Лют 17th, 2025

Китай імпортував рекордний обсяг російської нафти у 2024 році

Китай імпортував рекордний обсяг російської нафти у 2024 році
Видобуток нафти / Фото: pixabay

Китай збільшив імпорт нафти з Росії, свого основного постачальника, у 2024 році на 1% у порівнянні з попереднім роком, досягнувши найвищого рівня за всю історію. Про це пише forex.ua з посиланням на агенцію Reuters.

Тим часом імпорт нафти з Саудівської Аравії скоротився на 9%, як свідчать оприлюднені в понеділок дані. Це пов’язано з тим, що переробні компанії віддавали перевагу дешевшій російській нафті, аби компенсувати зниження прибутковості.

За даними Головного митного управління Китаю, обсяг поставок із РФ, включаючи морські та трубопровідні перевезення, досяг 108,5 мільйона метричних тонн, що еквівалентно 2,17 мільйона барелів на добу.

Морські постачання з Росії залишалися стабільними завдяки попиту як з боку незалежних переробників, так і великих державних нафтових компаній, а також через урядову директиву щодо накопичення запасів, пише Reuters.

Саудівська Аравія, яка є найбільшим виробником у складі ОПЕК, експортувала 78,64 мільйона тонн нафти, що становить приблизно 1,57 мільйона барелів на добу, що нижче порівняно з 1,72 мільйона барелів на добу у 2023 році.

Протягом більшої частини 2024 року Китай зменшував обсяги імпорту нафти із Саудівської Аравії, віддаючи перевагу дешевшим поставкам з РФ та Ірану через високі ціни саудівської сировини. Однак у четвертому кварталі ситуація змінилася: Саудівська Аравія збільшила свою частку на ринку завдяки суттєвому зниженню цін, ініційованому ОПЕК, а також зменшенню експорту з Ірану.

У 2024 році Китай, який є найбільшим споживачем нафти у світі, зменшив загальний імпорт сирої нафти на 1,9%. Це стало першим річним скороченням, не пов’язаним із пандемічними періодами. Причинами такого падіння стали уповільнення економічного зростання та зменшення попиту на паливо.

Обсяги імпорту з Малайзії, яка є ключовим транзитним пунктом для санкційної нафти з Ірану та Венесуели, збільшилися на 28%, досягнувши 70,38 мільйона тонн (або 1,41 мільйона барелів на добу). Це дозволило Малайзії посісти третє місце за обсягами постачання після Саудівської Аравії.

Практично весь обсяг іранської нафти, яку імпортує Китай, спрямовується до незалежних нафтопереробних підприємств. Серед них — великі інтегровані заводи та менші традиційні компанії, відомі як “чайники”. Обидві категорії стикаються з труднощами через низькі прибуткові маржі та знижений попит на паливо і хімічну продукцію.

У грудні до Китаю надійшла нетипова партія венесуельської нафти обсягом майже 290 тисяч тонн. Загалом у 2024 році постачання з Венесуели склали 1,5 мільйона тонн, що еквівалентно приблизно 30 тисячам барелів на добу.

Related Post