Підсанкційні танкери США стали частиною заплутаного морського маршруту постачання, що транспортує російську нафту до Індії, де нині зафіксовано рекордні обсяги її імпорту. Про це пише forex.ua з посиланням на агенцію Bloomberg.
Близько мільйона барелів нафти марки Sokol, що походить з Далекосхідного регіону РФ, минулого тижня доправили до індійського НПЗ. Приблизно половину цього обсягу перевантажували двічі з одного судна на інше, і в одній з таких операцій було задіяно танкер, який перебуває під санкціями США.
Раніше Індія повідомляла, що не прийматиме вантажі з суден, які перебувають під санкціями США. Водночас адміністрація прем’єр-міністра Нарендри Моді підкреслює, що країна дотримується лише санкцій, запроваджених ООН, і не визнає обмежувальні заходи, запроваджені окремими державами або об’єднаннями.
“Завжди буде певний прорахований ризик в імпорті російської нафти до Індії, але індійські НПЗ здебільшого діють обережно”, — зазначає засновниця Vanda Insights у Сінгапурі Вандана Харі. — “По суті, їх не можна зробити відповідальними за спосіб транспортування нафти”.
Наприкінці березня танкер Viktor Titov, який ще в січні потрапив під санкції Мінфіну США, завантажив приблизно 500 тисяч барелів нафти марки Sokol на російському терміналі в Де-Кастрі. Згодом судно попрямувало до затоки неподалік порту Находка, де здійснило перевалку вантажу на інше судно — Night Glory.
Згодом судно Night Glory досягло малайзійських вод, де здійснило перевантаження нафти на значно більший танкер Cordelia Moon. Наприкінці травня цей танкер доставив вантаж на нафтопереробний завод у Джамнагарі, що розташований у західній частині Індії. Варто зазначити, що як Night Glory, так і Cordelia Moon перебувають під санкціями Великої Британії, однак жодних обмежень з боку США на них не накладено.
Якщо потрібно, можу переформулювати ще м’якше або офіційніше.
Після початку повномасштабної війни в Україні у 2022 році Індія стала провідним імпортером російської нафти, що постачається морським шляхом, на тлі відмови західних країн від таких закупівель. У травні обсяги імпорту сягнуть рекордних 2,196 мільйона барелів на добу, що частково стало можливим завдяки залученню нових танкерів, які почали працювати після санкцій США, запроваджених у січні.
“На цей момент США, здається, не посилюють контроль за дотриманням нафтових санкцій проти Росії”, — зазначає Харі. — “Якщо це зміниться, індійські НПЗ можуть тимчасово відступити й обережніше підходити до закупівель. Але наразі вони навчилися діяти гнучко в таких умовах”.