Росія зменшила експорт нафтопродуктів морським шляхом на 9,1%, до 113,7 млн тонн у 2024 році. Це сталося через низку причин, зокрема атаки українських дронів, заборону на експорт, зниження цін та зростання витрат на виробництво. Про це пише forex.ua з посиланням на агенцію Reuters.
Україна завдала ударів по кількох російських нафтопереробних заводах та паливних об’єктах, серед яких Волгоградський НПЗ компанії “Лукойл”, Омський НПЗ “Газпром нафти” у Західному Сибіру, Слов’янський і Новошахтинський НПЗ, а також Чорноморський НПЗ “Роснефти” в Туапсе.
Російські нафтопереробні заводи також опинилися під фінансовим тиском через зниження цін на нафтопродукти, подорожчання сировини та запроваджену в країні заборону на експорт палива.
У результаті обсяг переробки нафти в РФ знизився до 267 мільйонів тонн у 2024 році, досягнувши найнижчого показника з 2012 року через незаплановані зупинки та скорочення маржі.
У 2024 році загальний експорт нафтопродуктів через балтійські порти Приморськ, Висоцьк, Санкт-Петербург і Усть-Луга скоротився на 9% порівняно з попереднім роком, досягнувши 61,96 мільйона тонн.
Обсяг експорту палива через російські чорноморські та азовські порти знизився до 42,75 мільйона тонн, що на 10% менше порівняно з показниками 2023 року.
Експорт нафтопродуктів через російський порт Туапсе на узбережжі Чорного моря скоротився на третину, досягнувши 9,1 мільйона тонн. Це сталося внаслідок перебоїв після атак безпілотників, зупинок виробничих процесів і зменшення обсягів переробки на НПЗ “Роснефти”.
Обсяги експорту нафтопродуктів через російські арктичні порти Мурманськ і Архангельськ знизилися до 1,01 мільйона тонн, що становить спад на 14%. Тим часом експорт палива через порти Далекого Сходу скоротився на 3% порівняно з 2023 роком і досяг 7,97 мільйона тонн.
У грудні російський експорт нафтопродуктів морським шляхом зріс на 10,8% у порівнянні з попереднім місяцем і досяг 10,37 мільйона тонн. Зокрема, через порти Чорного та Азовського морів було відправлено 4,17 мільйона тонн, через порти Балтійського моря — 5,49 мільйона тонн, а через порти Далекого Сходу — 637,1 тисячі тонн.