Компанія Toyota заявила, що очікує зниження операційного прибутку на 21% у 2026 фінансовому році — до 3,8 трильйона єн (приблизно 26 мільярдів доларів). Причиною такого прогнозу стали ймовірні наслідки торговельної політики Дональда Трампа. Про це пише forex.ua з посиланням на газету Financial Times.
Повідомляється, що у прогнозі компанія вже врахувала вплив мит на суму 180 мільярдів єн за квітень і травень.
“Деталі щодо мит постійно оновлюються, тому робити точні прогнози складно. Водночас частина мит вже запроваджена, і ми включили їх у наші розрахунки”, — зазначив гендиректор компанії Koji Sato.
У Toyota наголошують, що в короткостроковій перспективі ключовим залишається питання розподілу автомобілів, тоді як у довгостроковій — пріоритетом стає локалізація виробництва.
Фіндиректор Yoichi Miyazaki зауважив: “Оскільки попит залишається високим, ми не приймаємо поспішних рішень. Раніше ми вже піднімали ціни в умовах підвищеного попиту”.
Незважаючи на оголошені адміністрацією Трампа наміри щодо певного пом’якшення, запроваджене 25-відсоткове мито на ввезення автомобілів спричинило дестабілізацію ринку. Компанії Mercedes-Benz, Volvo, Ford і GM також вже змінили свої прогнози або попередили про можливі збитки на мільярди доларів.
Toyota експортує до США приблизно 26% своїх авто з Японії, що ставить компанію в зону ризику у разі нових торговельних обмежень.
На додачу до митної нестабільності, Toyota розглядає варіант викупу та переходу у приватну власність своєї дочірньої структури Toyota Industries — це може стати однією з найбільших операцій на ринку. За інформацією джерел, до цього процесу може долучитися сам Акіо Тойода, онук засновника компанії.
Цінні папери Toyota Industries з початку року подорожчали на 36,5%, тоді як материнська компанія продемонструвала зниження вартості.
Ця ініціатива може стимулювати інші японські компанії переосмислити структуру власності своїх дочірніх підприємств. Наприклад, у той же день NTT повідомила про проведення засідання ради для обговорення потенційного викупу частки в NTT Data на суму до 20 мільярдів доларів.